Het Nest stelt commercieel directeur voor & valt in de prijzen!

8/01/2024

Cordie is geen onbekende in de Kempense bierwereld. Als Turnhoutenaar werkte hij reeds 10 jaar in verschillende functies bij Brouwerij Palm. Daarna lanceerde hij zelf het Kempense bier Taxandria. “Hij deed ook ervaring op binnen de categorie van whisky bij Alcobrands. Niet onbelangrijk voor ons whisky gamma dat we sinds de integratie van Brouwerij Stokerij Pirlot ook aanbieden.” zegt Bart Cuypers, voorzitter van de Raad van Bestuur. “Michaël toonde bij de verschillende sollicitatierondes de juiste kennis en vaardigheden, relevante ervaring en een zeer goede drive. We zijn blij dat we vanaf januari met hem kunnen starten om de brouwerij een nieuwe stap te laten zetten in het groeiproces.” Want dat is Brouwerij Het Nest nog steeds, een bedrijf in groei dat elk jaar probeert te innoveren & op te schalen.

Goede basis

Die groei en innovatie is iets wat Michaël Cordie ook meteen aansprak in dit verhaal: “De mooie brouwerij, de unieke bieren, de positieve bedrijfscultuur die hier leeft en de talloze mensen die er op de één of andere manier bij betrokken zijn, vormen de basis van dit verhaal. Zonder die stevige, duurzame basis was ik nooit in dit verhaal gestapt. Ik heb dan ook enorm veel vertrouwen dat we een nog mooiere toekomst tegemoet gaan, zonder die kernelementen uit het oog te verliezen.” De voorbije 5 jaar werkte Cordie als marketing director in Antwerpen. “Het voelt toch heel erg als thuiskomen. Terug naar de Kempen, waar ik geboren & getogen ben. Terug naar het bier, waar ik mijn eerste ervaring als professional opdeed.”

2x brons

Als vuurdoop mocht Michaël meteen het podium op van de Brussels Beer Challenge in Gent. “Het was toch wat onwennig om een award in ontvangst te nemen waar je eigenlijk nog niets aan hebt bijgedragen.” zegt Michaël. ”Bij deze dus alle credits aan het brouwersteam voor hun uitmuntend werk, elke dag opnieuw. Deze awards zijn ook een bevestiging van de kwaliteit van de bieren van Het Nest. Stuk voor stuk parels.” De brouwerij haalde brons in de categorie pale & amber ale met hun HertenHeer. Ook voor PokerFace was er een bronzen award in de categorie dubbel wit.

Strategie

Over zijn eerste wapenfeit kan Cordie nog niet veel uit de doeken doen. “We gaan eerst kijken welke troeven er zijn die we verder kunnen uitspelen en versterken. Een duidelijke strategie, zowel op korte als lange termijn, is noodzakelijk. Die gaan we de eerstkomende maanden samen met de raad van bestuur bepalen. Ik kijk er enorm naar uit om met deze opdracht te starten en de brouwerij, samen met stad Turnhout en de Kempen nog meer op de kaart te zetten in binnen- en buitenland. Oh trouwens: termen gelinkt aan het kaartspel zijn louter toeval hoor.” knipoogt Cordie.

Heeft u een vraag?